backdrop_mesto
Bratislava
Nizozemsko
Riga
previous arrow
next arrow

MŠ Brno, Šromova 55

Datum realizace: 23. – 24. 4. 2025

Stát: Slovensko

Město: Bratislava

Projekt Erasmus+, do kterého se zapojila naše mateřská škola, začal dvěma online setkáními, při kterých jsme se seznámili, povídali si a zahráli si mnoho her, které děti nadchly a pomohly navázat první přátelství.

Pak jsme se konečně vydali na Slovensko osobně. V Bratislavě nás čekala jízda turistickým vláčkem Blaváčikem, který nás povozil po historickém centru města se zastávkou na Bratislavském hradě. Odpoledne následoval přírodovědný program s názvem „Hledání pokladu“. Společně s dětmi z partnerské školky jsme se vydali na procházku přírodním parkem. Plnili jsme různé úkoly – děti pozorovaly zvířata v jejich přirozeném prostředí, pojmenovávaly je česky i slovensky a dozvídaly se zajímavosti o jejich životě.

Druhý den jsme navštívili děti v jejich mateřské škole. Navzájem si předaly dárky, společně si zazpívaly písničky a zatančily tanec na písničku Československá. Následovaly digitální úkoly na interaktivní tabuli a společné venkovní přírodovědné aktivity. Navštívili jsme také dopravní hřiště, kde si děti mohly vyzkoušet základní pravidla silničního provozu. Po obědě jsme vyrazili do Motýlího domu v centru Bratislavy. Tam děti plnily úkoly s magnety, pozorovaly motýly, popisovaly jejich barvy a seznamovaly se s vývojovým cyklem motýla. Před odjezdem domů jsme se společně vyfotili u Dunaje a prohlédli si známou bratislavskou rozhlednu UFO. Domů jsme se vrátili plni zážitků, nových vědomostí a přátelství. Projekt měl na děti velmi pozitivní dopad. Výrazně podpořil jejich komunikační dovednosti – děti se učily přirozeně dorozumívat v češtině i slovenštině, nebály se mluvit, ptát se a navazovat kontakt s vrstevníky. Pobyt mimo domov přispěl k rozvoji samostatnosti a sebeobslužných dovedností. Velkým přínosem byla i oblast přírodovědného vzdělávání – prostřednictvím badatelských aktivit v přírodě se děti učily pozorovat, klást si otázky a hledat odpovědi. Získaly nové znalosti o zvířatech a přírodních jevech formou přímého prožitku. Také jsme podpořili digitální kompetence – děti si vyzkoušely interaktivní úkoly na digitálních tabulích a učily se nové způsoby, jak využít technologie pro vzdělávání. V neposlední řadě projekt rozvíjel i demokratické vědomí dětí – učily se respektu k odlišnosti, vzájemné spolupráci a zapojování se do společného rozhodování při plnění úkolů. Celkově šlo o velmi cennou a inspirativní zkušenost, která v dětech zanechala nejen krásné vzpomínky, ale i nové dovednosti, poznání a motivaci k dalšímu učení.

Zpět