backdrop_mesto
Bratislava
Nizozemsko
Riga
previous arrow
next arrow

Mateřská škola MAXÍK, Brno, Nad Dědinou 1493/23

Datum realizace: 26. – 27. 5. 2025

Stát: Slovensko

Město: Myjava

Mobilita byla zahájena formou videohovorů mezi zapojenými mateřskými školami, které dětem umožnily navázat první kontakt s novými kamarády a pedagogy z partnerské MŠ v Myjavě. Virtuální setkání se stala přirozeným prostředkem pro výměnu informací, sdílení školního prostředí a společné plánování aktivit. Děti si osvojily základy online komunikace, procvičily digitální dovednosti a zároveň si rozšířily povědomí o slovenském jazyce i kulturních rozdílech.

Po příjezdu do Myjavy proběhlo přivítání a poučení o bezpečnostních pravidlech. Program pokračoval neformálním seznamováním dětí prostřednictvím her a společných činností. Děti z obou mateřských škol se spontánně zapojovaly do vzdělávacích bloků zaměřených na badatelství, tvořivost a pohybové aktivity. Díky interakci v češtině a slovenštině se posilovala jazyková i kulturní otevřenost.

Dopolední programy byly obohaceny o polytechnické vzdělávání formou jednoduchých pokusů, které podporovaly zvídavost a logické myšlení. Odpolední bloky probíhaly v přírodním prostředí v areálu ubytování a v rámci prožitkového učení byly zaměřeny na objevování přírody a spolupráci. Večerní program u táborového ohně vytvořil prostor pro sdílení zážitků a upevnění nových přátelství.

Druhý den děti navštívily Farmapark Lubina, kde se aktivně zapojily do poznávání života hospodářských zvířat a péči o ně. Exkurze rozvíjela jejich přírodovědné kompetence a vnímání vztahů v přírodním prostředí. Společný oběd a následný odpočinek poskytl dětem čas na regeneraci. Poslední společná aktivita byla zaměřena na reflexi prožitků a meziskupinovou spolupráci.

Skupinová mobilita naplnila plánované cíle v oblasti rozvoje digitálních, jazykových a sociálních dovedností dětí. Zároveň přispěla k posílení mezinárodní spolupráce mezi mateřskými školami a profesnímu růstu pedagogů. Děti získaly nové zkušenosti, rozšířily své obzory a přirozeným způsobem si osvojily principy spolupráce, empatie a respektu k odlišnostem. Reflexe pedagogů i dětí potvrdila vysoký přínos aktivity a smysluplnost mezinárodních výměn v předškolním vzdělávání.

Zpět