Datum realizace: 8. – 9. 4. 2025
Stát: Slovensko
Město: Bratislava
Skupinové mobilita začala prostřednictvím videohovorů se spolupracující MŠ Sedmikráska, Zengrova a dětmi a pedagogy z přijímací Mateřské školy Šťastná 26, Bratislava. Společně jsme se domlouvali na tématech vzdělávacího programu a přípravě společných vzdělávacích a sportovních aktivit. Proběhlo vzájemné seznamování dětí a pedagogů. Děti tak získaly povědomí o digitální formě komunikace a snažily se porozumět mluvenému slovu ve slovenském jazyce. Obohatily své zkušenosti s novými metodami ICT ve vzdělávání.
Po příjezdu do Bratislavy paní ředitelka všechny přivítala a seznámila nás s pravidly bezpečnosti v novém prostředí a s programem zaměřeným na rozvoj pohybových dovedností, vzdělávání v oblasti historie Bratislavy a rozvoj komunikačních dovedností ve dvou odlišných jazycích. Mezi dětmi proběhlo neformální seznámení formou hry s využitím aktivizační metody. Děti se zapojovaly spontánně, diskutovaly bez zábran, snažily se porozumět mluvenému slovu v jiném jazyce.
Odpoledne se děti zúčastnily společného programu v rámci poznávání Bratislavy. Seznámily se s historií města, projely se vláčkem „Prešporáčkem“ a bavily se při společných terénních aktivitách na hradní zahradě. Své vědomosti obohatily v oblasti rozvoje poznání a jazykových dovedností, kulturních odlišností a společných znaků. Rozvíjely schopnost kooperace a orientace v prostoru. Program se nesl v duchu olympijských her mezinárodních týmů, které plnily sportovní aktivity podporující rozvoj pohybových dovedností. Zpívali jsme hymny obou týmů, vzájemně jsme se povzbuzovali a podporovali. Výsledkem byla prožitá radost ze sportovních aktivit, prožitkové učení ve smíšených týmech, terénní výuka, vrstevnická výuka, rozvoj pohybových kompetencí.
Při dalším společném výukovém programu v terénu se děti společně zapojovaly do péče a krmení vybraných druhů volně žijících zvířat v Ekoparku. Rozšířily své vědomosti o nové poznatky prostřednictvím metody situačního učení a prožitku.
Naplánované vzdělávací aktivity se povedlo uskutečnit a děti je plnily se zájmem a nadšením. Mobilita upevnila a podpořila vzájemné mezinárodní přátelské vztahy, rozvíjela jazykové a komunikačních dovednosti a digitální kompetence. Paní učitelky si vyměnily zkušenosti z praxe, povídaly si o projektech, na kterých pracují, a navzájem se inspirovaly. Seznámily se také s formami práce v inkluzivním vzdělávání na Slovensku.